Gi lyd fra deg!
Vi vil at alle skal ha en Happy Workday. Våre møter er kostnadsfrie, og det finnes alltid en spesialist tilgjengelig i ditt område. Legg igjen din kontaktinformasjon, så tar vi kontakt med deg!
Jeg er ikke en robot!
Takk [name], vi kontakter deg så snart som mulig.
Helse & Hygiene
5 enkle tips til hvordan skape et bedre arbeidsmiljø

Vi tilbringer en stor del av vår våkentid på jobben og det er derfor viktig at arbeidsplassen er et sted hvor vi trives og har det bra. Et godt arbeidsmiljø holder oss friske, glade og gjør oss effektive på jobb og reduserer sykemeldingene. Her er fem enkle måter for hvordan skape et bedre arbeidsmiljø:

Bra lys og luft

De fleste bruker 90% av sin tid innendørs og kun 10% ute. Om vi befinner oss i et inneklima med dårlig luft og belysning, øker risikoen for stress og dårlig helse. Se til at det er tilstrekkelig med lys, samtidig som den skal være myk og behagelig. Slipp også inn det naturlige lyset - ingenting er bedre for humøret enn dagslys! Luften er en annen kilde til dårlig inneklima. På en arbeidsplass med mange mennesker og apparater blir luften fort full av plagsomme dufter, allergener, ladede ioner fra elektronikk og andre miljøgifter. En luftrenser med filter vil raskt forbedre arbeidsmiljøet og velværet.

Håndhygiene påvirker helsen

For å redusere spredningen av virus, spesielt i kalde tider, er det viktig å opprettholde god håndhygiene. En såpe med fuktighetsgivende egenskaper hjelper deg å holde hendene rene og unngår dehydrering av huden. Suppler med desinfiserende produkter som reduserer bakterier, sopp og virus som vanlig såpe og vann ikke hjelper mot. I tillegg, hvis du ofte er ute på reise, er rengjøringsservietter en enkel måte å holde seg ren og frisk på selv når du ikke har tilgang til såpe og vann.

Hold det rent og pent

Støv og skitt går fort ut over humøret og er også en helsefare. Forsikre deg om at det er rikelig med søppel- og gjenvinningstasjoner der alle kan kaste søppel. Sørg også for rengjøringsprodukter, for eksempel rengjøringsservietter, for å gi alle muligheten til å holde arbeidsplassen frisk og hygienisk. Dette er spesielt viktig i utsatte områder som rundt kaffemaskin, kopimaskin, tastaturer og dørhåndtak.

Tenk på lydmiljøet

Forstyrrelnde lyd og høye stemmer kan medføre irritasjon, konsentrasjonsvansker og også føre til sykefravær. Dette kan enkelt forebygges ved hjelp av lydabsorberende paneler som forbedrer lydmiljøet, alternativt akustikkføtter som reduserer ubehagelig lyd fra stoler som skraper i gulv. 

Gjør arbeidsplassen hjemmehygggelig

I og med at vi tilbringer mye tid på jobben er det nesten som vårt andre hjem. Det å gjøre arbeidsplassen mer personlig og hjemmehyggelig, gjør at vi trives bedre og blir mer produktive. Kontoret kan gjøres innbydende med tepper, lamper, bilder m.m., og det samme gjelder for skrivebordet. Fotografier, minner og en fin vase gjør det om til en plass der man føler seg hjemme og blir fornøyd.  

Utover disse fem punktene er det også viktig å opprettholde god stemning for at vi skal trives. Ingenting kan forsure arbeidsmiljøet mer enn misforståelse og konflikter. Kommunikasjon og relasjoner behøver like mye service og vedlikehold som kontormaskiner for å fungere bra. 

Tilbake til Stories
Denne hjemmesiden benytter cookies for at du skal få en bra opplevelse av hjemmesiden. Les mer
Ikke godkjenn
Godkjenn cookies